Vyšportujte sa k dobrému spánku

Fyzicky pracujúci ľudia ho majú. Športovci tiež. Ľudia so sedavým zamestnaním, ktorí  dlho pracujú na počítači, po ňom túžia. O čom je reč? O kvalitnom spánku. Nemusíte dať v práci výpoveď a nahlásiť sa k požiarnikom či drevorubačom. Začnite športovať a budete spať ako bábätko.

Čím viac energie vydáte, tým lepšie sa vám bude spať

Príroda to zariadila veľmi jednoducho. Kto cez deň vydá veľa energie, bude ju logicky v noci potrebovať opäť doplniť. V spánku sa regenerujú namáhané svaly a prebiehajú ďalšie ozdravné procesy. Ak teda cez deň iba pasívne sedíte za počítačom, váš spánok bude pravdepodobne plytký a zobudíte sa dolámaní a mrzutí. Dlhodobo nekvalitný spánok vedie k priberaniu, zvýšenému riziku kardiovaskulárnych chorôb, zlej nálade a zníženej produkcii rastového hormónu.

Športujte často, ale nikdy nie tesne pred spaním

Ideálne je, ak vykonávate nejakú pohybovú aktivitu každý deň aspoň 30 minút. Samozrejme, toto nie je žiadne pravidlo, ktoré nesmiete porušiť. Ak sa napríklad venujete silovému tréningu v posilňovni, úplne vám postačí tréning 3x týždenne plus jeden deň dynamického intervalového cvičenia. Zvyšné dni venujte aktívnemu oddychu – prechádzkam, jóge, tancu či rýchlej chôdzi. Nezaradzujte tréning menej než 2-3 hodiny pre spaním. Mohol by mať na vás presne opačný účinok, než je žiadaná príjemná únava. Optimálne je trénovať ráno alebo skoro poobede.

Pozor aj na jedálniček

Športovci si dávajú pozor na to, čo do svojho tela prijímajú. Rovnako by ste to mali robiť aj vy, ak sa snažíte zlepšiť kvalitu svojho spánku. Pred spaním sa vyhnite konzumácii alkoholu. Môže sa vám zdať, že ste po ňom spíte ako drevo, ale v skutočnosti vám zabraňuje upadnúť do REM-fázy spánku, a tým výrazne znižuje jeho hĺbku i hodnotu. Ak ste citlivý na kofeín, vyhnite sa jeho konzumácii v poobedňajších hodinách. Nevečerajte ťažké ani príliš sacharidové jedlá, do svojho jedálnička zaraďte ľahšie, vyvážené pokrmy, bohaté na živiny.

Samozrejme, zdravý pohyb je len jedným z faktorov, ktoré ovplyvňujú váš spánok. Vhodný matrac, pohodlný vankúš a prikrývka, správna teplota v miestnosti – to všetko ovplyvňuje, ako sa ráno zobudíte. Športom a výdajom energie však zlepšíte nielen kvalitu svojho spánku. Zaraďte do svojho denného plánu aspoň 30 minút behu, jógy, či iného cvičenia a pozorujte zmeny, ktoré pravidelný pohyb vo vašom živote urobí.

 
 

Sledujte nás

facebook        google+        youtube

Prečo nakupovať u nás

Bezpečný nákup

Tovar skladom
pripravený pre Vás

Zaplatíte až pri prevzatí
balíčku s tovarom

2-ročná záruka
na všetky výrobky


Vám zaručuje...

Tá najlepšia a najjednoduchšia záruka.
Ak nebudete spokojní,
vrátime Vám peniaze!