Vyberte sa za hranice nemožného v lucidných snoch

Povedali ste si niekedy po prebudení, aké by bolo skvelé, keby ste si v tom krásnom a zaujímavom sne uvedomili, že snívate? Vyskúšali by ste si lietanie, plávanie s tropickými rybami, zažili dobrodružstvá – všetko, čo v realite nemôžete. Dobrá správa je, že lucidné snívanie sa môžete naučiť.

Vedomý spánok, nie mágia
Nejde o žiadnu formu ezoterického experimentovania či čarodejníctva. Lucidné snívanie je podľa definície stav, keď si spiaci človek uvedomí, že sníva, a to mu dá možnosť sa vo svojom sne vedome a bez obmedzenia pohybovať či ho meniť. Zjednodušene povedané, ide o akési prebudenie vo sne. Zmieňoval sa o ňom už Aristoteles a v Tibete mnísi praktizovali formu jógy, zameranú na udržanie bdenia počas spánku. Koncom 20. storočia potom Stpehen LaBerge vedecky preukázal existenciu tohto javu a popísal, aké procesy pri ňom v mozgu prebiehajú.

Praktické využitie lucidných snov
Vedci už dokázali existenciu týchto stavov bdelého snívania. Otázkou zostáva, na čo vám to prakticky môže slúžiť. Ak v živote čelíte nejakému rozhodnutiu alebo neriešiteľnej situácii, v lucidnom sne by ste si mohli vyskúšať rôzne reakcie a jej verzie úplne bez rizika. Môžete rozvíjať svoju tvorivosť – vytvoriť si dom z kvetov či čokoládové jazierko. Hranice totiž v sne neexistujú. Niektoré výskumy tiež naznačujú, že by sa pomocou lucidných snov dalo naštartovať samoliečenie. Koniec koncov, už v staroveku ľudia verili v liečivú silu snov a chodievali do chrámov na to určených, dúfajúc spásonosný sen.

Ako na lucidný sen
Existuje viacero návodov, ako sa naučiť vedomému snívaniu. Jedným z nich je MILD – mnemotechnická indukcia lucidných snov. Je založená na jednoduchom princípe – vybaviť si, že chceme robiť nejakú činnosť, ako keby ste si ju zapisovali do diára. Pri technike MILD postupujte takto:

  1. Ráno po spontánnom prebudení si vybavte sen, ktorý sa vám sníval. Dobre si ho zapamätajte.
  2. Keď budete večer znova zaspávať, povedzte si: „Keď budem snívať, spomeniem si, že si chcem uvedomiť, že som vo sne.“
  3. Vybavte si svoj sen z rána, ale s tým, že si tento raz uvedomíte, že je to sen.
  4. Opakujte bod 2. a 3. pokiaľ nebude váš zámer dostatočne pevný, alebo dokiaľ nezaspíte.

Naučiť sa bdelému snívaniu môže chvíľu trvať. Vyzbrojte sa preto kvalitnou prikrývkou a vankúšom, ľahnite si na vhodný matrac a trénujte. Je to zábava, ktorou nič nestratíte.

 
 

Sledujte nás

facebook        google+        youtube

Prečo nakupovať u nás

Bezpečný nákup

Tovar skladom
pripravený pre Vás

Zaplatíte až pri prevzatí
balíčku s tovarom

2-ročná záruka
na všetky výrobky


Vám zaručuje...

Tá najlepšia a najjednoduchšia záruka.
Ak nebudete spokojní,
vrátime Vám peniaze!