7 rád pre dobrý spánok

Trávite ním tretinu dňa a môže za vašu psychickú a fyzickú pohodu. Reč je, ako inak, o spánku. Tento najdôležitejší regenerační proces ľudského tela a jeho kvalita má ďalekosiahly vplyv na vaše zdravie. Dlhodobo krátky a neuspokojivý spánok je príčinou mnohých zdravotných problémov, vedie k poruche niektorých metabolických procesov, zvyšovaniu hmotnosti, rýchlejšiemu starnutiu a môžete kvôli nemu aj úplne stratiť citlivosť na bolesť. Ako si zabezpečiť kvalitný spánok? Prečítajte si našich 7 tipov.

           1) Spite 7 hodín denne

Dostatočný čas pre priebeh všetkých regeneračných procesov je dôležitým faktorom dobrého spánku. Dospelý človek by mal spať ideálne 7 a pol hodiny. Optimálna dĺžka spánku sa s vekom mení – deti prespia aj 15 hodín denne, dôchodcovia naopak po 5-6 hodinách vstávajú z postele.

           2) Dodržiavajte pitný režim

Prijímajte dostatok tekutín počas celého dňa a večera. Tesne pred spaním však už veľa nepite. Telu chvíľu trvá tekutinu prefiltrovať. Plný močový mechúr by vás počas noci zbytočne budil a prerušoval váš spánok.

           3) Ležte na kvalitnom matraci a vankúši

Ako sme už spomínali v predchádzajúcich článkoch o výbere matraca, to, na čom spíte, vo veľkej miere ovplyvňuje kvalitu vášho spánku. Matrac so správnou tvrdosťou, ktorý sa prispôsobí vášmu telu, či správne vysoký a pevný vankúš, majú veľký vplyv na miere vitality, s ktorou sa ráno zobudíte. Ak ešte správny matrac nemáte, pozrite sa na tento anatomický z našej ponuky, ktorý si zapamätá tvar vášho tela.

           4) Spálňu vetrajte a neprekurujte

Ideálna teplota miestnosti, v ktorej spíte, by mala byť okolo 18 °C. Vo veľmi prehriatej izbe má vaše telo väčšie ťažkosti upadnúť do hlbokého, uvoľneného spánku. Spálňu pravidelne vetrajte aj kvôli hygiene – bytovým roztočom sa v teplom vlhkom prostredí nevysušenej postele výbore darí.

           5) Nejedzte dve hodiny pred spaním

Žalúdok plný nestráveného jedla predstavuje pre telo v spánku problém. Nemôže sa plnohodnotne regenerovať, ak sa musí zaoberať ešte namáhavým trávením živín v čase, keď sú mnohé jeho procesy spomalené. Uľahčite mu to a večerajte niečo ľahšie, minimálne dve hodiny pred odchodom do postele.

           6) Nepozerajte večer horory či iné znepokojujúce filmy

Dôvod je jasný. Ak vás pred spaním niečo silne rozruší, nielenže budete mať problém zaspať, ale sa aj počas noci budete často budiť. Váš mozog bude videné neustále spracovávať, čo sa môže pretaviť do zlých snov.

           7) Cvičte

Staré známe príslovie „ V zdravom tele, zdravý duch!“ platí aj pri spánku. Opäť ale pamätajte na to, že nie je dobré zaradzovať príliš dynamickú športovú aktivitu neskoro večer. Tá vás totiž viac nabudí, ako uspí, a môžete mať potom problém zaspať.

 
 

Sledujte nás

facebook        google+        youtube

Prečo nakupovať u nás

Bezpečný nákup

Tovar skladom
pripravený pre Vás

Zaplatíte až pri prevzatí
balíčku s tovarom

2-ročná záruka
na všetky výrobky


Vám zaručuje...

Tá najlepšia a najjednoduchšia záruka.
Ak nebudete spokojní,
vrátime Vám peniaze!