Garancia dodania do Vianoc platí pre tovar skladom objednaný do 20.12. do 12:00 hod.
V košíku prosím zvoľte typ platby na dobierku alebo on-line platbu

6 tipov ako poraziť nespavosť

Ležíte v pohodlných páperových perinách, oblečených do mäkučkých obliečok z mikroplyšu, váš matrac má ideálnu tvrdosť a vy predsa neviete zaspať. Nespavosť má ďalekosiahle dôsledky pre vaše zdravie. Znižuje kognitívne schopnosti a imunitu, zvyšuje pocit hladu, ohrozuje nervový a kardiovaskulárny systém. Ako proti nej bojovať? Týchto 6 tipov vám pomôže vytvoriť vhodné podmienky.

           1) Naučte sa pravidelnému režimu.

Podľa najnovších klinických štúdií sa ako najúspešnejšia metóda na liečenie nespavosti javí režimová liečba. Hlavnými zásadami sú: vstávajte ráno v rovnakom čase, bez ohľadu na dĺžku spánku; nechoďte si ľahnúť, kým nie ste unavení; znížte čas strávený na lôžku – ak po zaľahnutí nezaspíte, choďte sa venovať inej činnosti.

           2) V posteli výhradne len spite a venujte sa intímnym aktivitám.

Posteľ a spálňa by sa vám mali asociovať s oddychom a príjemnými pocitmi. Nie s prácou, premýšľaním o problémoch, sledovaním televízie a jedlom. Všetky tieto aktivity presuňte do pracovne alebo obývačky. Premýšľanie o zlých veciach nahraďte pozitívnym myslením.

           3) Vytvorte vhodné prostredie.

Spánok navodzuje hormón melatonín, ktorý sa do tela začína vyplavovať stmievaním a navodzovaním tmy. Spálňu si preto dobre zatemnite tmavšími závesmi. Neprehrievajte ju, ale ani zbytočne nepodchladzujte. Ideálna teplota pre spánok je 18-21 °C. Rušiť vás môže tiež hluk, preto ak máte okná smerom do rušnej ulice, radšej ich zavrite. Prípadne využite štuple do uší a spaciu masku na oči.

           4) Nejedzte ťažké jedlá.

Ak si o desiatej v noci dáte knedlo-vepřo-zelo, pravdepodobne tak skoro nezaspíte. Na večeru voľte radšej ľahké pokrmy, ktoré vám veľmi nezaťažia trávenie. A jedzte najneskôr dve hodiny pred časom, kedy chodievate spať.

           5) Pohyb je dobrý, ale nie tesne pred spaním.

Fyzickú aktivitu si naplánujte na poobedňajšie hodiny. Večer by vás dynamický pohyb nabil energiou a vy by ste mali problém zaspať. Pred spaním je vhodnejší skôr teplý kúpeľ a relaxačné dychové cvičenia.

           6) Obmedzte množstvo alkoholu, kofeínu a pred spaním sa vymočte.

Nalievanie sa kávou, zeleným čajom, kolou či energetickými nápojmi má za následok problémy so zaspávaním. Snažte sa cez deň vyhýbať nápojom či jedlám s obsahom kofeínu a povzbudzujúcich látok. Neprijímajte ich vo veľkom množstve. A napokon, pred spaním nepite hektolitre vody a dobre sa vymočte. Aby vás zo sladkých driemot neprebral plný močový mechúr.

 
 

Sledujte nás

facebook        google+        youtube

Prečo nakupovať u nás

Bezpečný nákup

Tovar skladom
pripravený pre Vás

Zaplatíte až pri prevzatí
balíčku s tovarom

2-ročná záruka
na všetky výrobky


Vám zaručuje...

Tá najlepšia a najjednoduchšia záruka.
Ak nebudete spokojní,
vrátime Vám peniaze!